Пост 76111866
You’ve got to get shit happening – you can talk about it, you can write it down, it means nothing until you actually make it and think f**k that’s nothing like what I thought it was going to be! That happens most of the time.
Страница 3 из 4
You’ve got to get shit happening – you can talk about it, you can write it down, it means nothing until you actually make it and think f**k that’s nothing like what I thought it was going to be! That happens most of the time.
I think this captures exactly what makes these ultra-complex shows (“The Wire” being the other canonical, non-sci-fi example) so different from what has come before them on television: if you’re trying to synthesize the entire history of the show, the proper form for conveying all that information is not a linear narrative. It’s a relational database.
Keeping up with Lost, Steven Johnson, Boing Boing
Окей, у нас есть детектив, есть бабушка-свидетельница и информация, которую она должна в результате сцены передать герою. Что делает бабушка? Рассказывает детективу о девушке? Черта с два! Бабушка в маразме. Бабушка уехала в Вологду навсегда к племяннику. Бабушка под героином. Бабушка нема. Бабушка — содержательница подпольного борделя и, увидев детектива, начинает отстреливаться из двух стволов. Бабушка — не бабушка, а инопланетянин. Бабушка лежит на полу, и у нее нет головы. Короче, в хорошем сценарии бабушка ни за что по доброй воле не расскажет детективу про девушку.
Как же детектив заставит мертвую сумасшедшую бабку-героинщицу вернуться из Вологды и нацарапать левым щупальцем имя девушки? А вот это уже проблема сценариста. Пусть придумает.
Thousands of shoes, boots, slippers, sandals, and even roller blades from sources unknown disrupted Miami traffic on Friday. No witnesses have come forward with information on the mountain of footwear and law enforcement officials say the person responsible for leaving behind the shoes will be charged for the clean up. I think we have just witnessed the beginning of the next M. Night Shyamalan movie.
Thousands of Shoes Disrupt Miami Traffic (Slashdot)
Nowrasteh said that he and Surnow regard “24” as a kind of wish fulfillment for America. “Every American wishes we had someone out there quietly taking care of business,” he said. “It’s a deep, dark ugly world out there. Maybe this is what Ollie North was trying to do. It would be nice to have a secret government that can get the answers and take care of business—even kill people. Jack Bauer fulfills that fantasy.”
Letter from Hollywood : Whatever It Takes: Reporting & Essays: The New Yorker
Rich ideas: … Which is why, although it’s just playing with words, I prefer to think about Rich Ideas. Richard Huntington describes this kind of idea as ‘generous’ meaning it’s something that every agency and partner around the brand management table doesn’t just 'get’, they can immediately think of a dozen great ways to bring it to life in their particular medium.
A Rich Idea might have instant appeal but it also has hidden depths, emotional resonance, inherent drama. If a Big Idea is like a high concept movie then a Rich Idea is like the premise for a soap opera or a series. It implies some development, some unfolding over time, some mystery.
Those high concept movies didn’t spawn a load of interesting sequels because they were so thin, the cinematic equivalents of one-liners, but a simple premise like the one for Buffy The Vampire Slayer — high-school as horror movie — conjours up an entire imaginary universe, one which its fans are still exploring. Give a good digital agency something like that to play with and they’ll do something magical, give them the average advertising idea and they’ll do a stupid flash game.
russell davies: big, rich and green
В Spore сюжета тоже нет: во-первых, ничего интереснее эволюции все равно не придумать, а во-вторых, как говорит Райт, ему «важнее создать среду, в которой пользователь сам будет генерировать уникальные истории». Которые и в самом деле генерируются в бешеном темпе: свое первое спаривание с роскошным полосатым головастиком забудешь нескоро — и оно имеет место в первые же три минуты игры. Райт называет Spore «средой высокой нарративной плотности» — причем словосочетание, которое завтра собезьянничает вся индустрия, он на ходу придумал в телефонном разговоре с «Афишей».
Игра «Spore», превосходная рецензия Андрея Подшибякина, Афиша
Паттерн рассказов Овцы: переход от истории к истории, с кодой, поясняющей их связь. Смысл в том, чтобы закрепить неосозн. ассоциацию явно.
Собственно новость — это на самом деле одна фраза. Дирижабль упал в Атлантику, курс талера поставил рекорд, маньяк застрелил президента Нагонии. Весь остальной текст — это описание обстоятельств, знакомство с персонажами, введение в ситуацию в целом, предыстория, рассказ о том, что будет дальше, и другие подробности. Если такой фразы (хотя бы виртуально) нет — текст новостью не является. Эта фраза называется «новостной повод». Приступая к работе с новостью, его нужно определить в первую очередь.
А еще я придумал себе на работе в книжном новое развлечение.. нарезал бумажек, пишу на них разные вещи и вкладываю в книги, которые потом покупают люди. например:
- в книгу Стивена Кинга: «Не читай дальше, на этом месте я умер!»
- в «войну и мир» : «держись, дочитай до конца!»
- в «колыбельную» Паланика: «Я знаю баюльную песню»
- в «Проект Россия»: «фсб следит за тобой»
- в «Все о собаках»: «не верьте вашей собаке»
- в шестую книгу о гарри поттере: «в этой книге дамблдора убьют»
….
пару книжек из тех что я «пометил» уже купили)
bash.org.ru: 391529 (здесь можно вспомнить coffee card game)