Пост 57324805376
Everything I do and everything Pixar does is based on a simple rule: Quality is the best business plan, period.
Pixar’s John Lasseter on Steve Jobs, Creativity, and Disney Infinity
Everything I do and everything Pixar does is based on a simple rule: Quality is the best business plan, period.
Pixar’s John Lasseter on Steve Jobs, Creativity, and Disney Infinity
You know, one of the things that really hurt Apple was after I left John Sculley got a very serious disease. It’s the disease of thinking that a really great idea is 90% of the work. And if you just tell all these other people “here’s this great idea,” then of course they can go off and make it happen.
And the problem with that is that there’s just a tremendous amount of craftsmanship in between a great idea and a great product. And as you evolve that great idea, it changes and grows. It never comes out like it starts because you learn a lot more as you get into the subtleties of it. And you also find there are tremendous tradeoffs that you have to make. There are just certain things you can’t make electrons do. There are certain things you can’t make plastic do. Or glass do. Or factories do. Or robots do.
Designing a product is keeping five thousand things in your brain and fitting them all together in new and different ways to get what you want. And every day you discover something new that is a new problem or a new opportunity to fit these things together a little differently.
And it’s that process that is the magic.
Steve Jobs
СР: — Многие боятся, что если они будут недоступны или не согласятся на предложение, то им перестанут даже предлагать.
БМ: — Если будешь соглашаться на всё, тоже перестанут предлагать. Это куда более вероятный вариант. «Нет» лучше говорить в подходящий момент, а отвечать «да» пореже.
Билл Мюррей в интервью со Скоттом Раабом в американском Эсквайре
Start at no particular time of your life. Wander at your free will all over your life; talk only about the thing that interests you for the moment; drop it at the moment its interest starts to pale.
Марк Твен о правильном устройстве автобиографий
I’ve also had systems built for me personally. One of the more important is my archiving and searching system, which includes 25 years of email (and 20 years of keystroke data), as well as searchable scans of all my archived paper documents.
Stephen Wolfram : The Setup — интервью со Стивеном Вольфрамом о том, что он использует в работе и жизни.
Потом как-то оказалось, что и уходить-то неоткуда. Семинары разваливались, превращаясь из коллективной работы в сольные выступления ГП на фоне дурацких вопросов малоподготовленной публики.
Однажды он, ответив на очередной вопрос, в сердцах сказал: «если бы вы только понимали, как много нужно знать, чтобы обсуждать такие вопросы!»
Фонд ГП, персоналии: Папуш Михаил Павлович
Don’t tell anyone … but when ‘Star Wars’ first came out, I didn’t know where it was going either. The trick is to pretend you’ve planned the whole thing out in advance. Throw in some father issues and references to other stories — let’s call them homages — and you’ve got a series.
Джордж Лукас в письме к исполнительным продюсерам Лоста Дэймону Линделофу и Карлтону Кьюзу (от коттке)
Как обычно, человечество само не знает, что оно делает, у него нет Грандиозного Плана, оно просто так живёт и постоянно возвращается к опыту, рефлексирует, вытаскивает из прошлого разноцветные нитки и плетёт из них настоящее. Fake It Till You Make It.
Такое неквалифицированное, но весьма устойчивое представление, питающее мещанский интерес к деталям биографии и заставляющее видеть в творчестве лишь цепь не лишенных пикантности интимных подробностей, заставляет вспомнить слова самого П, писавшего Вяземскому в связи с утратой записок Байрона:
«Мы знаем Байрона довольно. Видели его на троне славы, видели в мучениях великой души, видели в гробе посреди воскресающей Греции. — Охота тебе видеть его на судне. Толпа жадно читает исповеди, записки etc., потому что в подлости своей радуется унижению высокого, слабостям могущего. При открытии всякой мерзости, она в восхищении. Он мал, как мы, он мерзок, как мы! Врете, подлецы: он и мал и мерзок — не так, как вы — иначе».
(XIII, 243–244)
Проблема прототипов, Комментарий к роману А. С. Пушкина «Евгений Онегин», Юрий Лотман
Сэлинджер очень много пишет, но ничего не публикует с 1965 года. По данным Джойс Мэйнард (журналистки, с которой у Сэлинджера в свое время завязались довольно странные отношения), к 1972 году он закончил два романа.
Его дочь Маргарет в своих мемуарах, опубликованных в 2000 году, также подтверждает, что дом в Корнише завален рукописями и что писатель разработал сложную систему меток: красная — «опубликовать после моей смерти без редактирования», синяя — «опубликовать после моей смерти, предварительно отредактировав» и так далее. Сам писатель заниматься публикацией своих произведений не желает: работа с издательствами для него слишком скучна, отнимает слишком много времени и сил, а что хуже всего — вынуждает общаться с посторонними людьми.
Сэлинджер нарушил молчание:
Автора “Над пропастью во ржи” выманили из убежища, Lenta.ru
One day Tom Waits was driving on a Los Angeles freeway when a fragment of a melody popped into his head. He looked around for something to capture the tune – a pencil or pen – but had nothing to record it.
He started to panic that he d lose the melody and be haunted by it forever and his talent would be gone. In the midst of this anxiety attack he suddenly stopped looked at the sky and said to whatever force it was that was trying to create itself through the melody “Excuse me. Can you not see I’m driving? Do I look like I can write down a song right now? If you really want to exist come back at a more opportune moment… otherwise go bother somebody else today. Go bother Leonard Cohen.”
Waits said his creative process and the heavy anxiety that permeated it changed that day. In releasing the creative force he realized that creativity “could be a peculiar wondrous bizarre collaboration and conversation between Tom and the strange external genius that was not Tom,” — Gilbert said.
TED: Eat, Pray, Love Author on How We Kill Geniuses | Epicenter from Wired.com