Пост 59303443472
Обязательно следите за проектировщиком. Это не просто вопрос вкуса, это вопрос расхода коров на пергамен и, в конечном счете, успешности проекта.
5 правил успешного часослова, Дмитрий Неяглов, Medium
Страница 4 из 57
Обязательно следите за проектировщиком. Это не просто вопрос вкуса, это вопрос расхода коров на пергамен и, в конечном счете, успешности проекта.
5 правил успешного часослова, Дмитрий Неяглов, Medium
Thank you for your letter of March 25th, which has just reached me, doubtless because of the mail strike.
We note with sympathy your feeling that you have a proprietary interest in the phrase “It’s the real thing,” and I can fully understand that the public might be confused by our use of the expression, and mistake a book by a Harlem schoolteacher for a six-pack of Coca-Cola. Accordingly, we have instructed all our salesmen to notify bookstores that whenever a customer comes in and asks for a copy of Diary of a Harlem Schoolteacher they should request the sales personnel to make sure that what the customer wants is the book, rather than a Coke. This, we think, should protect your interest and in no way harm ours.
We would certainly not want to dilute the distinctiveness of your trade slogan nor diminish its effectiveness as an advertising and merchandising tool, but it did occur to us that since the slogan is so closely identified with your product, those who read our ad may well tend to go out and buy a Coke rather than our book. We have discussed this problem in an executive committee meeting, and by a vote of seven to six decided that, even if this were the case, we would be happy to give Coke the residual benefit of our advertising.
Из ответа редактора Ричарда Сивера бренд-менеджеру Кока-Колы, когда те попытались вежливо заявить свои права на фразу “It’s the Real Thing”.
Сивер вполне изящно троллит Кока-Колу и подаёт всем нам пример. Кока-Кола после этого письма больше претензий не выражала и не возвращалась. Хотя сегодня, наверное, уже пошли бы по привычке в суд.
Отец говорил мне, что я кончу свою жизнь на дне, потому что думаю только о девчонках и фотографиях.
* * *
Однажды я сделал серию фотографий для журнала Oui. На них были голые женщины в шубах — в метро, галереях, на Елисейских полях. Это была моя детская фантазия. Когда мне было четырнадцать, я прочел «Барышню Эльзу» Артура Шницлера — историю о разорившемся банкире и его семнадцатилетней дочери-красавице. Один человек сказал ей, что поможет отцу, если она согласится пройтись по коридору гостиницы в шубе на голое тело. Она согласилась — вышла из своего номера и ходила вокруг этого мужчины, распахивая шубу. Он к ней даже не прикоснулся, но выполнил обещание.
* * *
Мои фотографии похожи на истории, у которых нет ни начала, ни середины, ни конца.
* * *
Мне всегда нравились ковбои — как они выглядят, ходят. У ковбоя руки всегда готовы выхватить пистолет. Так вот я делаю из девушек ковбоев, которые всегда готовы выхватить пистолет.
* * *
Я действительно снял порнофильм — но показал его лишь однажды, в музее.
* * *
Хорошие фотографы, как воспитанные дети, — их видно, но не слышно.
Хельмут Ньютон, Правила жизни — их можно читать целиком, там всё отлично, и про поверхностность, и про лень, и про доступность.
Everything I do and everything Pixar does is based on a simple rule: Quality is the best business plan, period.
Pixar’s John Lasseter on Steve Jobs, Creativity, and Disney Infinity
The question of why aliens might “want to come here” is probably fundamentally flawed because we are forming that question from our current (tiny) viewpoint. The word “want” might not apply at all to someone 1000 times smarter than us.
If we discovered a fish-like creature on Europa today it would be fascinating for us to study it. If however, we were 1000 times smarter and had spent the last 1000 years finding fish-like creatures across the galaxy, and could with 99.99% accuracy predict the exact existence of such creatures from light-years away, it probably wouldn’t be all that interesting to go study another one.
The bottom line is that if an alien race is capable of getting here, all the other technology they’ve requisitely developed in the meantime would make the trip unnecessary at best — and more than likely, simply meaningless.
We’re just not as advanced or as important as we like to think. In the end, there’s no compelling reason to think they’d be interested in meeting us — we simply think too small.
Paul Tyma: Why We’ll Never Meet Aliens
Отличный и подробный разбор того, каковы масштабы тех событий, которые приводят цивилизацию к космическим путешествиям, и насколько неинтересным становится для такой цивилизации контакт с другими. Общий смысл выражается, в общем, одной мизантропской фразой «жалкие людишки».
Все больше моих знакомых мужчин жалуются на одиночество. Выглядят одинокими. Выбирают одиночество. Иногда им нужно, чтобы мы их просто погладили и не задавали вопросов. К стыду своему, я могу погладить, но в большинстве случаев не удержусь от вопросов. Потому что беспокоюсь за себя. Относится ли он ко мне. Большинство моих знакомых женщин так или иначе, не мытьем так катаньем, вытягивают из мужчин отношение. Хоть какое-нибудь.
It may come as a shock to some of you that most gamers today can not finish the original Super Mario Brothers game on the Famicom. We have conducted this test over the past few years to see how difficult we should make our games and have found that the number of people unable to finish the first level is steadily increasing.
This year, around 90 percent of the test participants were unable to complete the first level of Super Mario Brothers. We did not assist them in any way except by providing the exact same instruction manual we used back then. Many of them did not read it and the few that did stopped after the first page which did not cover any of the game mechanics.
We watched the replay videos of how the gamers performed and saw that many did not understand simple concepts like bottomless pits. Around 70 percent died to the first Goomba. Another 50 percent died twice. Many thought the coins were enemies and tried to avoid them. Also, most of them did not use the run button. There were many other depressing things we noted but I can not remember them at the moment.
Some of the people seemed to be unaware that this was an actual old game that existed as they asked if the retro-style graphics were supposed to be a throwback to old Nintendo games.
Satoru Iwata (president of Nintendo)
An online tutorial titled “Treason 101” teaches Department of Agriculture and National Oceanic and Atmospheric Administration employees to recognize the psychological profile of spies.
Obama’s crackdown views leaks as aiding enemies of U.S. | McClatchy
Whatever you now find weird, ugly, uncomfortable and nasty about a new medium will surely become its signature. CD distortion, the jitteriness of digital video, the crap sound of 8-bit — all of these will be cherished and emulated as soon as they can be avoided.
It’s the sound of failure: so much modern art is the sound of things going out of control, of a medium pushing to its limits and breaking apart. The distorted guitar sound is the sound of something too loud for the medium supposed to carry it. The blues singer with the cracked voice is the sound of an emotional cry too powerful for the throat that releases it. The excitement of grainy film, of bleached-out black and white, is the excitement of witnessing events too momentous for the medium assigned to record them.
Brian Eno, A Year With Swollen Appendices
Проект был такой литературно-психологической штуковиной. Первое же правило, которое появилось, было таким: «В истории, публикующейся на КМП, должен быть пипец, но не трагедия». Когда я пишу инструкции для редакторов, я понимаю, что без этой фразы не справиться. Если история представляет собой чистую трагедию — начинается соревнование: «а у меня умерло пять родственников» — «а у меня шесть!» Между тем цель проекта — в том, чтобы человек, у которого все плохо, мог поделиться тем, что трудно рассказать близким. Секреты первичны, не трагедии. Нам на уроках истории в пятом классе говорили о том, что один из признаков цивилизации — это канализация. В интернете долгое время не было канализации, места для слива всего плохого. Но понятно, что невозможно все время быть позитивным и рассказывать у себя в бложике, как все прекрасно.
«Я обыкновенный семьянин, бью жену по выходным»: Линор Горалик поговорила с Александрой Лаврентьевой, создательницей популярного ресурса KillMePls — места для людских исповедей, шепотов и криков