iPhone 4’s operating system doesn’t work this way. It decouples the density of the pixels on the screen from the visual interface that it draws. Because OS X is built from the ground up to be resolution independent, all the default iOS interface elements are already vectorized graphics (PDFs, to be specific). This means that when iOS scales the elements in physical size to fit the 3.5-inch iPhone 4 screen, they take up the same amount of space as the elements drawn on the iPhone 3GS but they use four times the number of pixels.
На мой вопрос «когда на вектор перейдут как на основной формат при отрисовке интерфейсов» нашёлся ответ в виде древнего поста Дастина Кёртиса: iPhone 4: Who cares about pixel density? It’s about interface definition. - Dustin Curtis
Главный вопрос, конечно, в том, насколько векторная графика пригодна для работы в разных разрешениях (что актуально для Андроидного зоопарка моделей и разрешений), и можно ли её как-то «хинтовать» под разные размеры также, как хинтуются для аккуратного отображения мелкие размеры шрифтовых гарнитур.
См. также
Using PDF images in iOS apps, Matt Gemmell
About Those Vector Icons, Kirill Grouchnikov (user interface engineer, Android, Google)